![vizslat Foorumin päävalikko]() |
vizslat Keskustelupalsta kaikille unkarinvizslojen omistajille, karvoihin katsomatta!
|
| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Hanna & co
|
Lähetetty: Maa Tou 05, 2008 3:11 Viestin aihe: Uusi kerho |
|
|
No niin nyt tietoa jakoon myös sellaisille henkilöille ketkä eivät paikalle Karhunmäkeen päässeet.
Uuden perustetun kerhon nimi on
Suomen unkarinvizslat ry - Hungarian Vizsla Club Finland
kotipaikka Lapua
Puheenjohtajaksi valittiin Hanna Savolainen (eli allekirjoittanut)
Varapuheenjohtaja Toivo Kääpä
muu hallitus Hannele Tammivuori, Päivi Vähäkoski, Henna-Riikka Rossi
varajäsenet Sari Rekola ja Mirja Kupulisoja
Sihteerinä/rahastonhoitajana hallituksen ulkopuolelta toimii Tonja Mylläri.
Tilintarkastajat hallituksen ulkopuolelta Riikka Karvinen, Riitta Laitinen
varatilintarkastajat Lea Laitinen, Jani Myllymaa
Valinnat olivat yksimielisiä.
Puheenjohtaja toimittaa rekisteröintipaperit eteenpäin ja toivottavasti viikon - parin sisään kuulemme uutisia siitä onko yhdistys rekisteröity ilman korjauksia sääntöihin tms.
Perustamiskirjan allekirjoittivat 18 paikalla ollutta henkilöä ja näin ollen meillä on jo 18 jäsentä. Paikalla kokouksessa oli myös SSK:n pienrotujen jalostusneuvoja Salla Finnilä, kiitokset hänelle paikalle saapumisesta sekä hyvistä vinkeistä, kun sääntöjä kasattiin.
Kaikki säännöt hyväksyvät henkilöt voivat liittyä jäseneksi, jäsenmaksu on 10 € vuosi. Jäseniä aletaan ottamaan heti kun saadaan tili tms. asiat kuntoon.
Kerhon säännöt http://pages.google.com/edit/iitaliina/Vizslayhdistyksensnnt_23091008.pdf
Ensimmäisen vuoden toimintasuunnitelmaan kirjattiin toiminnan käynnistäminen sekä koulutuspäivien järjestäminen syksyllä 2008. samalla pidetään seuraava hallituksen kokous ja sinne esityslistaan toivonkin käsiteltäviä asioita. Internetsivut, logot tms. kaikki toimintaan liittyvä käsitellään viimeistään siellä, nettisivut toivottavasti saadaan pystyyn jo aikaisemmin.
Valitut henkilöt voisivat laittaa hieman tietoja itsestään, vaikkapa tähän keskusteluun niin saavat jäsenemmekin paremman kuvan meistä, niin harrastuksen parissa kuin siviilissäkin.
Minun yhteystietoni löytyvät kotisivuiltani, yhteyttä saa ja pitää ottaa kaikissa mieltä askarruttavissa kysymyksissä.
Palaan vielä keskusteluun paremmalla ajalla oman esittelyn kera.  _________________ Suomen Unkarinvizslat Ry. puheenjohtaja
- Kennel Ripenrannan - http://iitaliina.googlepages.com/
Viimeinen muokkaaja, Hanna & co pvm Tii Syy 23, 2008 8:33, muokattu 1 kertaa |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
mauri harju
|
Lähetetty: Maa Tou 05, 2008 7:19 Viestin aihe: |
|
|
 |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Hanna & co
|
Lähetetty: Tii Tou 06, 2008 6:51 Viestin aihe: |
|
|
Kiitos kannustuksesta Mauri.
Perusilmoitus on tänään lähetetty Patentti- ja rekisterihallitukseen, nyt odotamme jännityksellä.
Elikkäs esittelyä, olen Hanna Savolainen, asun Mäntässä pohjoisella Pirkanmaalla. Avomiehen Janin ja 4 karvanaaman kanssa, sitten meiltä löytyy myös kissi Pörri. Kk mäyräkoiria kasvatamme ja Pate kk unkarinvizsla tuli perheeseemme 3 vuotta sitten.
Paten kanssa on kovasti yritetty opetella kanakoirien ihmeellistä maailmaa, luolametsästys uran ohella. Saavutimmehan Paten kanssa ensimmäisen Junkkarituloksen rodussa! Lapissa, Pohjanmaalla ja oman seuran alueella kovasti yritämme lintuja jallittaa, mutta jostain syystä en ole saanut vielä Paten päähän paukutettua, että niitä lintuja ei ajeta, eikä varsinkaan äänen kanssa.
Uraa vizslojen kanssa ei siis mahdottomasti ole alla mutta sekä kk että lk harrastajien kanssa melko paljon olemme olleet tekemisissä ja ilmeisesti osoittanut olevani riittävän pätevä kerhon Pj:ksi, kovasti olen myös kiinnostunut roduista ja alkuperämaasta. Kiitos nyt vielä luottamuksesta, pyrin parhaani mukaan olla sen arvoinen. Viimeisin panostukseni kk vizslan hyväksi oli JTO:n kasaaminen loppuvuodesta 2007. Toinen vizsla on hieman niin kuin tilauksessa, mutta katsomme koska sen aika on.
Töitä teen Inwidoor Oy:n ovitehtaalla Ruovedellä työnjohtajana, koulutukseltani olen puutuotetekniikan amk insinööri. Koirista löytyy tarkemmin tietoa kotisivuilta, linkki alla, myös tarkemmat yhteystiedot löytyvät sieltä. Meseosoite on myös alla ketkä meseä käyttävät, niin olkaa hyvät vaan kone on aika paljon auki kun kotona olen. Työ välillä haittaa harrastuksia, mutta kai nämä jutut on jollain rahoitettavakin. _________________ Suomen Unkarinvizslat Ry. puheenjohtaja
- Kennel Ripenrannan - http://iitaliina.googlepages.com/ |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
henna
|
Lähetetty: Tii Tou 06, 2008 9:19 Viestin aihe: |
|
|
Seuraavaksi esittäytyy Henna.
Alkuun kiitos luottamuksesta myös minulta! Hallitukseen haluttiin mukaan Pohjoisen ääni. Toivon mukaan pystyn osaltani ajamaan yhdessä hallituksen varajäsenen Mimmun kanssa pohjoisessa asustavien vizslaihmisten asiaa ja lisäämään vizslaihmisten yhteydenpitoa Pohjois-Suomen alueella.
Olen Henna (-Riikka) Rossi, paljasjalkainen oululainen, todennäköisesti myös ikuinen oululainen. Ikää mittarissa pian 29 v. Tähän mennessä perheeseeni on kertynyt avomies Taavi, lyhytkarvainen unkarinvizslauros Mortti sekä devon rexit Lurkki ja Milli. Mortti on 20 kk:n ikäinen unkarintuonti Vandabanda kennelistä.
Vizsloihin olen tutustunut vasta 3 vuotta sitten. Tällöin oli sopiva aika kasvattaa katrasta nelijalkaisella perheenjäsenellä. Halusimme koiran, jonka kanssa voisi harrastaa mitä tahansa ja kuinka paljon tahansa. Kävimme läpi todellakin kaikki tiedossa olevat koirarodut, harkinnassa oli Baijerin vuoristovihikoira ja varauksessa rhodesiankoiran pentu, mutta sitten menetimme sydämen vizsloille. Ainoana ongelmana oli, kuinka voisimme hankkia metsastyskoirarodun, kun emme itse metsästä. Vastaus oli helppo ja yksinkertainen: mikäli meille tulee vizsla, alamme metsästämään, tai ainakin tarjoamme koirallemme käyttötarkoitusta vastaavaa toimintaa. Olen aina "hurahtanut" harrastuksiini, niin myös nyt. Viime syksy (ja Junkkari ) meni touhua ihmetellessä, lintuja pölläytellessä ja niiden perässä kirmatessa. Kovasti me odotellaan ensi syksyä että päästään taas tositoimiin. Tässä välissä on oheistreenin aika. Ja ohjaajille täytyis nyt hommata metsästyskortit... Lisäksi Mortin kanssa treenataan aktiivisesti agilitya ja laiskasti tokoa.
Siinäpä tärkeimmät lyhykäisyydessään. Kokemusta on siis VÄHÄN, mutta intoa toimia rodun parissa PALJON! TOivoisin kerhon edistävän yhteistoimintaa rodun parissa touhuavien ihmisten kesken. Etenkin Pohjois-Suomen vizslaihmiset: olkaa yhteydessä kaikissa asioissa, mitä mieleen putkahtaa. Meillä on valtavasti yhteistä toistemme kanssa, nimittäin rakastettavat kultakääröt, joiden asioiden eteen ainakin minä olen valmis tekemään lähes mitä tahansa  _________________ Mitä enemmän ihmisiä tapaan, sitä enemmän rakastan vizslaani... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
leevi
|
Lähetetty: Tii Tou 06, 2008 10:04 Viestin aihe: onnea vizslayhdistyksen johdosta! |
|
|
onnea ja tsemppiä uudelle yhdistykselle ja kaikille sen tuleville jäsenille
itse olen "virallisesti" vasta aloittamassa vizslaharrastusta, oma koiruus kotiutuu kesän alussa unkarista. ( tähän mennessä on tullut vizslailtua kaverin koirien kanssa)
tuntuu hyvältä, että saadaan oma rotuyhdistys, tietää mistä sitten etsiä samanlailla "hurahtaneita"ihimisiä
t. virpi ( löytyy nimimerkin alta leevi) |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Hullabaloo
Liittynyt: 09 Tou 2007 Viestejä: 331 Paikkakunta: Nurmijärvi, Nukari
|
Lähetetty: Tor Tou 08, 2008 5:30 Viestin aihe: |
|
|
Huomenta kaikille!
Kiitän niin ikään luottamuksesta tultuani valituksi. Intoa on pipo tiukassa ja toivonkin, että toiminta ei jää vain ”isojen tapahtumien” järjestämiseksi vaan on myös ihan arkista kommunikointia ja touhuamista, millä saralla henkilökohtaisesti pystyn tehokkaimmin toimimaan perhe-työ-ajankäyttö-syistä. Toivon, että saan paljon innokkaita yhteydenottoja erilaisten ideoiden ja kysymysten merkeissä - yhdistys on just niin toimiva kuin sen jäsenet.
”Hullabaloo” - nimimerkin takana on siis Päivi Vähäkoski (myös Päivääkoskeksi nimitelty), Nurmijärven Nukarilta, eteläisestä Suomesta. Olen v.-69 syntynyt fysioterapeutti ja työskentelen nykyään itsenäisenä ammatinharjoittajana. Olen vuosien aikana kouluttautunut myös näkövammaisten kuntoutusohjaajaksi (näönkäyttö- ja liikkumistaito) ja vuodenvaihteessa sain päätökseen eläinfysioterapian erikoistumisopinnot.
Perheeseeni kuuluu avomieheni Aki ja kaksi tytärtä; 2-luokkainen Anette (8v.) ja eskaria lopetteleva Elena (7v.). Leipätyömme ohessa ”harrastamme” maanviljelystä (avomieheni isän apuna maatilalla, mikä rajoittuu omaan tonttiimme) l. elämme sellaista ”nykyaikaista maalaiselämää”.
Koiraharrastukseni juontaa jo lapsuuteen, mutta ensimmäiset omat koirani olen kuitenkin hankkinut vasta v. -91 ja -94, joiden kanssa harrastin aktiivisesti palveluskoirapuolella. Lk.vizsloja laumaan on kertynyt jo kolme, vaikkakin kanakoiraharrastajina olemme varsin tuoreita. Ensimmäinen vizsla tuli taloon v.-02 ajatuksella hankkia isännälle metsästyskaveri ja toinen vähän varkain heti seuraavana vuonna -03. Kasvattajakurssin suoritin keväällä -05 ihan vaan ”uteliaisuuttani ja varmuuden vuoksi”. Muutaman vuoden koiranohjaajana ja metsästysseurueessa jälkijoukoissa, koirantaluttajana , talsittuani päätin ”nousta samalle viivalle” aseenkantajien kanssa suorittamalla metsästäjätutkinnon. V.-06 tammikuusta lähtien olen sitten opiskellut aseenkäsittelyä ja saanut tuta itsenäiseen metsästykseen, mikä on ehdottomasti kruunannut kanakoirien omistamisen ja antanut käytännön ymmärrystä siitä, mitä ominaisuuksia toimivalta metsästyskoiralta vaaditaan . Kolmas vipukka saapui laumaamme v.-06 lopussa yhteistuumin ystävämme kanssa (jolla ei ollut mahdollisuutta ottaa narttua isoon uroslaumaan) ja tämä pienokainen tuleekin olemaan tämän syksyn suurin ”työmaa”. Tähän mennessä olen saattanut maailmalle vain yhden lk.pentueen (ne kaikki kaksi v.-07 ) , eikä lisää ole lähimain tiedossa.
Lisää taustastani, vizsloistamme ja yhteystiedot löytyvät kotisivuilta: www.fysio-vizsla.com.
-Päivi- _________________ "Habla" Canine Hullabaloo, vm.2002
"Nato" Pitypang Notás, vm.2003
"Riva" Sugár Repce, vm.2006
"ZsaZsa" Pitypang Zsella, vm.2009 |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Kodailijat
|
Lähetetty: Maa Tou 12, 2008 9:58 Viestin aihe: |
|
|
Hei,
Täällä esittäytyy hallituksen varajäsen (sekä tituleeraan itseäni myös Hennan oikeaksi kädeksi, tiimikumppaniksi ja kisälliksi näissä hallitushommissa.. ). Eli olen Mirja "Mimmu" Kupulisoja, oululainen vizsla-intoilija jo vuodesta 2004 (tai no oululainen vasta vuodesta 2007..)
Hallitushomma kiinnostaa suuren suuresti, mutta osaaminen on tosiaan ihan hakusessa. Onneksi homma on meille monelle vielä uutta, niin voidaan yhdessä opiskella miten saadaan kunniakas rotumme parhaiten tunnetuksi.
Jotain tietoja olen jo itsestäni tuonne aikasemmin kirjoitellut http://www.foorumi.info/vizslat/viewtopic.php?p=290&highlight=#290 joten jottei tule kaikkea uusiksi niin tyydyn vain toteamaan perusasiat;
Olen 27-v. väitöskirjaa tekevä tutkija ja avokki Esa on 29-v. interaction designer. Oulusta ostettiin just oma talo Virpiniemestä golfkentän ja meren vierestä, joten täällä on tarkoitus viettää ainakin seuraavat vuodet. Perheeseen kuuluu myös kaksi vizslaajaa Koda ja Yaki. Koda on 3,5-v. Stormkeeper Fantom ja Yaki 5 kk Köfalmenti Szultan (joo kyllä, kutsutaan ihan perussuomalaisesti sultan.. että voi olla pari kertaa hymy herkässä näyttelyissä tms kun meidän poikaa huudellaan ehkäisyvälineen nimellä..)
Minä harrastan koirien kanssa sellaista alituista yhteishengen, kunnioituksen ja tottelevaisuuden kultaisen keskitien löytämistä. Eli pyrin opettamaan itseämme olemaan johdonmukainen johtaja, jotta sekä me, että koirat voimme olla onnellisia Metsästämään pitäisi vielä opetella ja siihen tulee potkua varmasti keskiviikkona alkavalta haulikkokurssilta. Esa harrastelee sitten sitä metsästystä käytännössä ja ammuskelee muutenki huvikseen kaikella mikä toimii ruudilla.
Myös näyttelyissä käydään tarpeen mukaan. Yaki aloittaa uransa erkkarista ja kahteen seuraavaankin näyttelyyn ollaan jo ilmottauduttu. Koda on tunnetusti hammaspeikko (p2 puuttuu), joten se saa seurata sivusta velipojan kehäpiinaa
Muuta en nyt tähän keksi.. Kysyä saa, yksärinä tai yleisesti, oli asia mikä tahansa. _________________ -A bird in the mouth is a lot more fun than two in the bushes- |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
-tonja-
|
Lähetetty: Per Maa 20, 2009 3:38 Viestin aihe: |
|
|
Moi!
Voisin minäkin esittäytyä täällä, vaikka hallituksen ulkopuolella toiminkin sihteerin ja rahastonhoitajan roolissa.
Olen siis Tonja Mylläri, 26-vuotta täyttävä sosionomi (AMK) Porista.
Perheeseeni kuuluvat avomies Sami, joka yrittää ääni-, valo- ja tapahtumatekniikkaa ympär-ämpär Suomea sekä reilu kolmevuotias karkkarivizsla Paavo (Tangrams Barley Cookie).
Perheemme pääluku kasvoi 9.1.09, jolloin valtavasta mahastani tulla tupsahti iso poika, jonka "työnimi" Keijo Leijonamieli Skeletor vaihtui 7.3. nimeksi Topi Artturi.
Ensimmäinen vizsla tuli lapsuudenkotiini vuonna 1994 usean sattuman kautta. Lkuv "ippe" (Stabian Ibuz) viettää mukavia eläkepäiviä Varsinais-Suomessa vanhempieni luona. Ensimmäinen kkuv "Matti" (Borostyänko Matyi) tuli meille surullisen onnettomuuden vuoksi vuonna 2002. Matti sairastui vakavasti ja pääsi ikiuneen vuonna 2005.
Metsästyksestä ja lintukoiran kouluttamisesta innostuneena löysin Satakunnan kanakoirayhdistyksen, jossa toimin aktiivijäsenenä ja tällä hetkellä ?ainona? karkkarivizslan omistajana. Metsästyskortin suoritin viime kesänä, pyssy puuttuu vielä. Jahdeissa ollaan kuitenkin käyty säännöllisen epäsäännöllisesti harjoittelemassa ja ottamassa kontakteja siipieläimiin. Katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan=) _________________ Viisaus ei asu meissä.... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
seire
|
Lähetetty: Kes Huh 15, 2009 11:31 Viestin aihe: Jatketaan esittelyä |
|
|
Hei vaan!
Havahtui tämä varajäsenkin sitten tekemään esittelyä itsestään.Eli nimi on Sari Rekola ja ikää kertynyt reilut kolmekymppiset.Hämeenlinnassa on tukikohtana vanha maatila. Jossa elelen aviomies Jannen ja tyttären Marie (7kk)kanssa. Lisäksi ilonamme on lauma eläimiä kuten hevonen,lampaita,marsuja,kissoja,kanoja,pari fasaania (jotka toivon mukaan lisääntyvät koiralle treenikavereita)suomenajokoira ja tieteskin Viljo vizsla(Tangrams Bouncing Wheat).
Täälläpäin olisi jonkin verran lintua,mut on vähän nihkeesti metsästyspaikkoja.Omilla metsästysmailla (PohjoisHämeessä)löytyy kyllä vesilintua ja sit kun noi fasaaneja saa istutettua niin niitäkin.Eli Viljo käy lähinnä "sorsalla".Emäntä kyllä juoksee myös hirvestämässä ja jänisteleekin sillon tällöin.
Metsästyskausi,kun on tauolla,niin Viljo tokoilee ja opettelee agilityn saloja.
Eli puuhaa piisaa.Ja kun mammaloma elokuussa päättyy palaan pieneläinhoitajan hommiin eläinlääkäriasema Vethaus:n.
Selainen "perhe"meillä.
t:Sari ja Viljo _________________ Seire |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|